A gyermekkorra is igaz, hogy az egészséges étrendnek megfelelő mennyiségben kell tartalmaznia a szervezet számára fontos, energiát adó tápanyagokat (fehérjéket, zsírokat, szénhidrátokat), és az energiát nem adó tápanyagokat (vitaminokat, ásványianyagokat és nyomelemeket). A megfelelő mennyiség és minőség korosztályonként változó.

Receptajánló: reggeli házi csirkemellsonkával

Egy megfelelő összetételű reggelivel biztosítható, hogy a vércukorszint az éjszakai „éhezést” követően az optimális szintre kerüljön, ezáltal például a gyerekek megfelelően tudjanak teljesíteni az iskolában, a felnőttek pedig a munkában. Gyermekek körében végzett kutatások pozitív összefüggést találtak a reggelizés és az olyan kognitív működések, mint a figyelem, a memória vagy a problémamegoldás között is.

Van, akinek elég csak alkalomadtán, viszont egyeseknek komoly kísértés lehet a mérték tartása. Mert ez a valódi kérdés, hogy mikor, mit és mennyit szabad belőle fogyasztani. Hiteles információ nélkül pedig sok fejtörést okozhat nekünk akkor, ha szeretnénk odafigyelni az egészséges életmódra.

AJÁNDÉK MINTAÉTRENDDEL

A közös étkezések keretet adnak a családi életnek. Az asztal mellett meg lehet egymással osztani a gondolatokat, a gondokat, az örömöket, s mindez az összetartozás élményét erősíti.” Vekerdy Tamás

Weboldalunkon cookie-kat használunk, melynek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. Amennyiben érdeklődik a részletek iránt, kérjük, olvassa el adatkezelési tájákoztatónkat.